Basisboek ‘crossmedia concepting’

crossmedia_conceptingIndira Reynaert en Daphne Dijkerman naderen -onder redactie van Nicoline Fokkema- de voltooïng van het basisboek ‘crossmedia concepting’. Ondanks het mooie zomerweer zitten er op dit moment dus een paar mensen achter het toetsenbord en computerscherm te zwoegen, stel ik mij zo voor. Daphne op haar weblog: “Het crossmedia concept onderscheiden wij tussen een transmediaal (autonome) concept en een geïntegreerd (afhankelijk) concept. Beide conceptvormen hebben verschillende invloed op de wijze waarop je communiceert met het publiek. Het onderscheid is dan ook vooral relevant voor de gestelde doelen en doelgroepen en de manier waarop content over verschillende kanalen worden uitgesmeerd.”

Een voorproefje van de wijze waarop dit in hun boek vorm heeft gekregen, kun je hier in hoofdstuk één lezen. Het geeft een goed beeld van de theorie achter crossmediale ideeën, wat verder gaat dan één boodschap via verschillende media met de doelgroep communiceren. Een overzicht van de verdere inhoud tref je aan in de inhoudsopgave. Vanaf medio juli 2009 is het basisboek crossmedia concepting -met ISBN nummer 9789047300885- o.a. via de boekhandel verkrijgbaar.

Leave a Comment.