Over

Ger Nijkamp bouwt merken. Expert in de effectieve kruisbestuiving tussen merk, media en mensen. Hij helpt door nuchtere analyse, helder advies en praktische implementatie. Hij deelt door hierover te schrijven en spreken.

Twitter
Linkedin
Google+
Pinterest
Facebook

IMME 2011, een terugblik

Volle zaal tijdens IMME presentaties

Het Interactive Media & Marketing Event (IMME) zit er op. Eind januari mocht ik namens Capital Advertising in Zaal 3 het spits afbijten van een serie presentaties rond het thema ‘Social Media’. Ik deelde mijn ervaringen en de achtergronden rond de opbouw van een enthousiaste online community, zoals die tegenwoordig ook ‘superpromoters’ worden genoemd. Afijn, daar was je al van op de hoogte.

Hoewel het nog (relatief) vroeg was, zat én stond het zaaltje stampvol. Een veelgehoorde klacht: te kleine zalen en te weinig zitplaatsen. Als spreker wil ik daar aan toe voegen dat de spreektijd iets langer zou mogen zijn, zodat je meer diepgang in het onderwerp aan kan brengen. De sfeer was goed en de interesse hoog.

Aan het einde van mijn verhaal waagde ik mij aan de open ‘Questions & Answers’, waarbij je kon merken dat mijn toehoorders serieus betrokken waren. Altijd een fijne vaststelling..! Mede door dat vragenrondje liep ik zo’n tien minuten uit, maar dat bleek gelukkig geen probleem.

Bezette stoelen, kwartiertje voor aanvang

Een ernstige tekortkoming was het gebrek aan WIFI in de Jaarbeurs. Ook het 3G netwerk bleek zwaar overbelast, wat weer logisch is als er geen WIFI beschikbaar is. Een evenement over ‘online’, zonder gebruik te kunnen maken van online, is natuurlijk niet handig.

Al was ’t maar om er over te kunnen Twitteren of een update te geven via een site. Dat is uiteraard ook in het belang van de IMME organisatie, want op deze manier blijft de ‘buzz’ rond het evenement grotendeels binnen de muren van de Jaarbeurs. Wil je een overzicht van de online sentimenten rond het IMME, dan moet je even hier kijken. Daar kom je mij bij de ‘toplijsten’ (ondanks de gebrekkige internetverbinding) toch nog als één van de meest actieve tweeps tegen.

Terugkijkend was ’t een geslaagde presentatie waar ik zowel offline als online veel enthousiaste reacties op heb gehad. Je ontmoet altijd bekende en (nog) onbekende vakgenoten, wat als vanzelf interessante gesprekken oplevert. Het IMME als kennisevenement en het onderwerp ‘online marketing’ in het algemeen verdienen (letterlijk) meer ruimte, ook voor diepgang in presentaties. Maar ik heb horen fluisteren dat hier door de organisatie voor een volgende editie al hard aan wordt gewerkt.

1 reactie bij IMME 2011, een terugblik

  • Ik heb al diverse keren dezelfde kritiek doorgegeven. Desondanks heeft IMME event altijd te kleine zaaltje voor de sprekers. Gebrek aan WIFI heb ik ook al eens aangekaart, maar helaas. Toch wel jammer voor een Interactive Media & Marketing Event, waar overigens elk jaar minder Media te vinden is. Het gaat steeds meer richting Marketing vind ik. Hoe dan ook, deze workshop over Social Media was erg interessant. Heb er heel veel aan gehad. Mijn dank is groot!

Laat een reactie achter

 

 

 

Je kunt gebruik maken van deze tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>