Over

Ger Nijkamp bouwt merken. Expert in de effectieve kruisbestuiving tussen merk, media en mensen. Hij helpt door nuchtere analyse, helder advies en praktische implementatie. Hij deelt door hierover te schrijven en spreken.

Twitter
Linkedin
Google+
Pinterest
Facebook

Nacht van de Content

Nacht van de Content

Op dinsdag 24 juni organiseerden Heliview en Cor Hospes De Nacht van de Content. Plaats van handeling: beachclub Parnassia in Bloemendaal. De foto hierboven was mijn uitzicht bij aankomst. Het kostte dan ook enige zelfdiscipline om daadwerkelijk naar binnen te gaan. To say the least. Omdat ik één van de 15 gelukkigen was die ’s middags de workshop van contentmarketing held Robert Rose mocht bijwonen, heb ik dat toch maar gedaan. En kreeg daar geen spijt van. Een fijne workshop, waarin Rose een hele serie handige take-aways heeft meegegeven. Rode draad vormde de serie korte opdrachten, waarmee je uiteindelijk naar de ‘waarom’ van content marketing binnen jouw situatie kon doordringen. Het blootleggen van de bedrijfsmatige essentie blijkt gewoon methodisch toepasbaar. Een boeiende middag. Met een waanzinnig mooi uitzicht.

  • Workshop van Robert Rose, Content Marketing Institute
  • Separated at birth: Robert Rose & Cor Hospes
  • Robert Rose ziet 'zijn' cartoon bij Marcel Koopman
  • Rick Mans vertelt verhaal content marketing bij Capgemini
  • Uitzicht vanuit de zaal richting strand
  • Silhouet tekenaar Marcel Koopman in het uitzicht op de zonsondergang

Rond vijf uur ’s middags zwelde de groep aan en startte het officiële programma rond De Nacht van de Content. Robert Rose van het Content Marketing Institute gaf zijn visie, Marcel Molenaar vertelde wie en wat je met Linkedin in combinatie met contentmarketing kunt bereiken en Rick Mans gaf een kijkje in zijn Content Loop keuken bij Capgemini. Bijzonder vond ik het verhaal van Henk Rijks. Hij is auteur en Strategy Director bij Tribal DDB en werkt met klanten als [namedrop alert] Philips, Heineken, Shell, Gucci en Ziggo. Zijn roman Incognito wordt momenteel verfilmd en het boek De Kostwinner wordt een televisieserie. Die weet dus wel hoe je een verhaal vertelt. De speelse wijze waarop hij zijn theoretische link wist te leggen tussen De Heldenreis en de Customer Journey was meer dan boeiend. Het belang van beeld, beeldvoering en hoe je simpel veel méér kunt vertellen door slim gebruik van beeld, werd toegelicht door Tjapko de Heus. Erg leuk waren de muzikale bijdrages Koen Snoek, waarbij Cor Hospes (aka Koos Slipperloos) en Bob Oord van Heliview afwisselend de sprekers introduceerde. Natuurlijk hoor je op zo’n dag veel van wat je al weet. Maar het gehalte oorspronkelijke denkers was zo hoog, dat ik met zeker een half dozijn vers verkregen inzichten naar buiten liep. Door het mulle zand van een oneindig mooi strand.

Edit: intussen zijn er een paar inhoudelijke verslagen rond De Nacht Van De Content verschenen. Eén -inhoudelijk erg prettig geschreven door Arjan van der Knaap- op Marketingfacts en één door Aldert Faassen op Marketing Online.

Laat een reactie achter

 

 

 

Je kunt gebruik maken van deze tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>