The year the media died…

De veranderingen in het media speelveld hebben flinke gevolgen voor de mechanismes waarbinnen adverteerders, uitgevers, televisiezenders, reclame- en mediabureau’s hun werk doen. Decennia lang was voor grote bedrijven de wijze waarop zij hun merken onder de aandacht van het grote publiek brachten een vaststaand draaiboek. Dat standaard draaiboek bestaat nog wel, maar is merkbaar minder effectief aan het worden. De centrale vraag voor al die industrieën en mediagiganten is hoe ze binnen de nieuwe situatie (voldoende) geld kunnen blijven verdienen. Over het ‘waarom’, ‘waarheen’ en ‘hoe’ kun je pagina’s volschrijven. Veel leuker is het om -precies volgens de nieuwe normen voor het overbrengen van een inhoudelijke boodschap- naar bovenstaande videoclip te kijken en luisteren. Daarin wordt op de melodie van Don McLean’s ‘American Pie’ een treffend overzicht gegeven van de (Amerikaanse) situatie, opgepikt via het Crossmedia Forum. Het is overigens ook nog eens een verdomd goed gezongen imitatie…

Leave a Comment.