Over

Ger Nijkamp bouwt merken. Expert in de effectieve kruisbestuiving tussen merk, media en mensen. Hij helpt door nuchtere analyse, helder advies en praktische implementatie. Hij deelt door hierover te schrijven en spreken.

Twitter
Linkedin
Google+
Pinterest
Facebook

Het ontstaan van Zoover’s Twitter beoordelingen

Zoover Twitter DTG Telefoongids review beoordelingZoover gaat reacties via Twitter geautomatiseerd toevoegen aan hun reviews. Social mediabureau Jalt heeft dit bij de reisvergelijkingssite geïmplementeerd. Het idee hierachter is echter niet nieuw. Ongeveer anderhalf jaar geleden werd het bedacht en ontwikkeld door mijn toenmalige collega Rob Verberne en mijzelf, in combinatie met Sjoerd Reijnen en Koen van der Voort van, jawel: Jalt.

De gedachte was simpel: tweets waarin iets over de klanten van DTG (voorheen: De Telefoongids/GoudenGids) werd gemeld toevoegen aan de online beoordelingen. Precies wat Zoover nu ook gaat doen. Alles over die oorspronkelijke case kun je nog steeds bij FrankWatching lezen.

De pilot bij DTG strandde uiteindelijk. Niet vanwege tegenvallende resulaten, integendeel zelfs. Die waren beter dan vooraf aangenomen. Waarschijnlijk was het gebrek aan geloof in een dergelijke route om meer reviews te genereren de reden dat we te weinig handen op elkaar kregen. Daarom is het mooi dat Koen en Sjoerd van Jalt dit systeem alsnog leven in hebben weten te blazen, maar dan bij Zoover. Want per saldo was het idee te goed om er niks mee te doen.

Laat een reactie achter

 

 

 

Je kunt gebruik maken van deze tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>