Leads genereer je niet
Vanwege de één of andere rare reden zijn we gaan denken dat je ‘leads kunt genereren’. Met leadgeneration of leadgeneratie. Dat kan helemaal niet. Interesse hoort intrinsiek vanuit een doelgroep te ontstaan. Getoonde belangstelling kun je wél managen. Dáár is Marketing Automation en CRM voor bedoeld. Als pulserende contact aorta die Marketing, Sales en Service verbind. Waarom?
Zo kan de gehele organisatie slagvaardig en consistent helpen. En ga je interesse beter leren begrijpen waardoor de organisatie elke dag een beetje verbetert. Dat bereik je niet door Marketing Automation in te zetten als mitrailleur om ‘koop hier’ boodschappen op gesegmenteerde doelgroepen af te vuren.
Daarmee kweek je louter weerstand en kost het steeds meer moeite te blijven scoren. Het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken. Dat ligt niet aan Marketing Automation, maar hoe je het inricht en toepast. Helpen bij jou Marketing, Sales en Service als één geheel, of schiet iedereen nog naar eigen inzicht met content hagel..?
Tip: Je kunt alle ‘Geeltjes Van Ger’ én alle interessante reacties hierop van vakgenoten simpel terugvinden via de hashtag #geeltjevanger op Linkedin en Twitter.