Autonthiek

Een automerk dat via een crossmediale benadering een buzz probeert te creëren. Leuk bedacht, maar iedereen snapt binnen één seconde dat het een marketingtrucje is. Het is gespeeld en nep, met maar één doel: additionele kernwaarden communiceren vanwege het veranderde economisch klimaat. Begrijpelijk. Wat ik mijzelf afvraag, is of zo’n boodschap wel (voldoende) effect resulteert als de afzender zo bitter weinig authentiek is. Het zal best aandacht trekken, maar daarmee alléén verkoop je nog geen auto’s.

Potentiële kopers willen authentieke argumenten zien, en juist daar ontbreekt het aan. Het was pas écht effectief geweest als zo’n aktie werkelijk door Mini-rijders was uitgevoerd. Dat er alleen binnen de eigen -veilige- corporate omgeving naar oplossingen is gezocht, maakt het per definitie een onbetrouwbaar verhaal. De slogan ‘De Waarheid Achter Mini’ is daarmee een vlag op een modderschuit, want het betreft louter de waarheid van de verkopende fabrikant. De consument kijkt en klikt verder. Om op één of ander publiek ‘Mini’-forum naar de échte waarheid op zoek te gaan. Terwijl dat ook heel anders kan…

Leave a Comment.